DecoDorka

Mutatós fűszertartó az ételmolyok ellen

2016. november 02. - decodorka

Ismered az érzést, amikor végre kitalálod, majd előkészíted az ebédhez szükséges hozzávalókat és amikor leemeled a polcról a kihagyhatatlan alapanyagot észreveszed, hogy "megtámadta" az "édes-drága"moly!

Én személy szerint folyamatos harcban állok az ételmolyokkal. Persze próbálkoztam különböző házi praktikákkal, de ide-oda ragasztós lapocska vagy levendula egyik sem ért el 100 %-os hatékonyságot. Maradt az alapanyagok gondos elzárása, de ez sem mindegy miben. Erre a célra kaptam anno több Lactogen tápszeres pléh dobozt, ami nagyon bevált, de a célnak megfeleltek még kiürült kávés üvegek is. Viszont egyik sem esztétikus. A konyha szekrényben ajtó mögé rejtve nem probléma, hiszen nem látja senki.

spice-370114_640.jpg

Persze kaphatóak különböző fűszertartók, de amelyik jól néz ki meglehetősen drága - ha összeszámolod mennyi kell belőle, a moly ellenes hatékonyságuk pedig többnyire vitatható. Nem mondom, hogy a saját verziómmal maradandót alkottam vagy ilyet készíts Te is, de ha érdekel hogyan oldottam meg olvass tovább.

glass-containers-1205652_640.jpg

Több lépcsős kivitelben kb fél éve elkészült a hőn áhított konyhánk. Előtte is használatban volt, de sokáig csak a szekrénytestek voltak meg, viszont most már kapott szép fafrontot is. A konyha különleges adottságaiból fakadóan egy kis részen fapolcok lettek kialakítva. Na de mi kerüljön a polcokra, ami elfér, van némi funkcionalitása és mutat is?!

Én ilyet álmodtam meg, ezzel új életet kaptak az addig pincében pihenő befőttes üvegek is:

img_20161005_153237.jpg

Szeretem, mert

  • számomra legalábbis mutatós
  • könnyedén elérhető
  • a feliratok bármikor módosíthatók
  • szinte bármit tárolhatsz benne
  • olcsó megoldás
  • nem mellesleg molymentes ;)

Ha Te is szeretnél hasonlót készíteni az alábbiakra lesz szükséged:

  • x mennyiségű egyforma (!!!) befőttesüveg
  • megfelelő oldószer (nekem a nitrohigító vált be) az üvegen maradt címke ledörzsöléséhez
  • befőttesüveg tetejéhez: akril festék vagy dekor paint, illetve dekorlakk (vízállóság és lepattogzás ellen)
  • táblafesték
  • kréta

 

Ha kérdésed van vagy segítségre van szükséged bátran írj a decodorka@gmail.com -ra!

Ne felejtsd el megmutatni az alkotásodat!

Jó munkát!

DecoDorka

 

Ha nem szeretnél lemaradni az aktuális bejegyzésekről, hírekről, iratkozz fel hírlevelemre!

Név*
Email*

A bejegyzés trackback címe:

https://decodorka.blog.hu/api/trackback/id/tr3611831957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása